T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / SULTANGAZİ - Hacı Bektaşi Veli Özel Eğitim Meslek Okulu

SERAMİK VE CAM TEKNOLOJİSİ ALANI

                      SERAMİK VE CAM TEKNOLOJİSİ ALANI ÖĞRETİM PROGRAMININ AMACI

Zihinsel yetersizliği/ otizmi olan öğrencilerin seramik ve Cam Teknolojisi alanına ilişkin mesleki yeterliliklerinin geliştirilmesi, çalışma hayatına katılımının desteklenmesi ve toplumla bütünleşmelerini sağlamaktır.

 

                                SERAMİK VE CAM TEKNOLOJİSİ ALANININ TANIMI VE AMACI

             Seramik ve Cam Teknolojisi Alanı; Temel Seramik Şekillendirme ve Basit Çini Dekoru dalına ait yeterlilikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin yapıldığı alandır.

            Özel Eğitim Meslek Okulunda ise; Seramik ve Cam Teknolojisi alanında;

1-    Temel Seramik Şekillendirme ve Basit Çini Dekoru dalı yer almaktadır.

            Bu dal isimlendirirken yaygın ve örgün mesleki eğitim kurumlarında Seramik Ve Cam Teknolojisi Programının alan/dal yapısı referans alınmıştır.

   

           Alanın Tanımı

           Seramik ve Cam Teknolojisi alanı altında yer alan Temel Seramik Şekillendirme ve Basit Çini Dekoru dalına ait bilgi, beceri, tutum ve iş alışkanlıklarına sahip meslek elemanının yetiştirilmesine yönelik eğitim veren bir alandır.

Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği ve otizmi olan öğrencilerin eğitim performansları, ilgi, ihtiyaç, yetenek ve bireysel farklılıkları dikkate alınarak Temel Seramik Şekillendirme ve Basit Çini Dekoru dalının yeterliliklerine sahip meslek elemanı yetiştirilmesinin öngörüldüğü alan olarak tanımlanması uygun görülmüştür.

 

           Alanın Amacı

          Bu alanda hafif düzeyde zihinsel yetersizliği ve otizmi olan bireylere; Temel Seramik Şekillendirme ve Basit Çini Dekoru dalına ait yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

 

                              SERAMİK VE CAM TEKNOLOJİSİ ALANI DALININ VİZYONU

TEMEL SERAMİK ŞEKİLLENDİRME VE BASİT ÇİNİ DEKORU DALI

 

            Temel Seramik Şekillendirme ve Basit Çini Dekoru mesleğinin gerektirdiği seramik form tasarımları doğrultusunda, serbest şekillendirme ile çeşitli formları şekillendirme, dekorlu-dekorsuz sırlı-sırsız pişirme, kalıpla çini üretimi, çini desenleme, çini sırlama ve pişirme ile ilgili yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim yönelik eğitim verilmektedir.

            Temel Seramik Şekillendirme ve Basit Çini Dekoru dalında yapılacak; seramik şekillendirici yardımcısı, serbest el dekorlayıcı yardımcısı, seramik renklendirici yardımcısı ve seramik sırlamacı ve pişirimci yardımcısı, kalıpla çini üretimi yardımcısı, çini desenleyici yardımcısı ve çini sırlayıcı ve pişirimci yardımcısı ile ilgili yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim işlemlerini ekipman kullanarak yapabilme bilgi, beceri, tutum ve iş alışkanlıklarına sahip meslek elemanının yetiştirilmesine yönelik eğitim verilen bir daldır.

               Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği ve otizmi olan öğrencilerin eğitim performansları, ilgi, ihtiyaç, yetenek ve bireysel farklılıkları dikkate alınarak Temel Seramik Şekillendirme ve Basit Çini Dekoru dalının yeterliliklerine sahip meslek elamanı yetiştirilmesinin öngörüldüğü dal olarak tanımlanması uygun görülmüştür.

Amacı

Bu dalda hafif düzeyde zihinsel yetersizliği ve otizmi olan bireylere; seramik şekillendirici yardımcısı, serbest el dekorlayıcı yardımcısı, seramik renklendirici yardımcısı seramik sırlamacı ve pişirimci yardımcısı ile kalıpla çini üretimi yardımcısı, çini desenleyici yardımcısı, çini sırlayıcı ve pişirimci yardımcısı yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

 

OKULUMUZDA SERAMİK VE CAM TEKNOLOJİSİ ALANININ UYGULANMASI İLE İLGİLİ GENEL AÇIKLAMALAR

 

1.  Öğrencilerimize 9. sınıfta alanın "Temel Beceriler Listesi'nde yer alan becerilerin öğretimi yapılır.10,11 ve 12. sınıflarda alanın altında yer alan dalın/dalların eğitimi yapılır.

2.  Eğitim öğretim sürecinde modüllerin ilk öğrenme çıktısı olan "...kullanılan araç gereçleri tanır." kazanımı genel bir ifade içermektedir. Bu kazanım işlenirken modülün tüm işlemlerinde kullanılan araç gereçler aynı anda tanıtılmazlar ve hangi işlem çalışılıyorsa o işleme ait araç gereç tanıtılır. Dala ait modüllerin işleniş sırası dala ait yeterlilikler ve modüller tablosunun altında yer alan açıklamalar dikkate alınarak belirlenir.

3.  Öğrenme öğretme sürecinde seramik ve cam teknolojisi atölyeleri ile sektörel iş yerleri, eğitim ortamı olarak da kullanılır. Öğrencinin bireysel özellikleri dikkate alınarak istenilen bilgi ve beceriler öncelik sırasına göre kolaydan zora doğru sıralanmalı ve sınıf öğretmeni ve alan öğretmeni tarafından beceri analizi, ölçüt bağımlı ölçü aracı vb. hazırlanır.

4.  Sınıf ortamında öğrenci seviyelerine göre gruplar oluşturulur, sınıf ve alan öğretmenleri tarafından küçük grup çalışmalarına yer verilmelidir.

5.  Yapılacak ara değerlendirmeler ile öğrencilerin gelişim düzeyleri tespit edilir. Çalışma sonunda yapılan değerlendirmelere göre öğrencide var olan performans düzeyi belirlenir. Buna göre yapılan çalışmalara hangi düzeyde başlanacağı ve hangi yöntemlerin kullanılacağı belirlenerek öğretime devam edilir.

6.  Zihinsel yetersizliği /otizmi olan bireyin farklı engellerinin de (görme, işitme vb.) var olup olmadığı dikkate alınarak eğitime başlanmalıdır.

7.  Öğrenme öğretme sürecinde öğrencilerin motivasyonlarını artırmaya yönelik uygulamalara yer verilir. Alan Öğretmeni, öğrencilere bir mesleğe ait olma kavramının önemini vermelidir. 9.Mesleki bilgi ve becerilerin öğretimi 10. sınıfta dala ilişkin, teorik ve uygulamalı olarak atölye ortamında yapılır.

 

 Okulda verilen mesleki eğitim doğrultusunda öğrencilerin, alanına ilişkin işe yerleştirilmesi sağlanır. İşe yerleştirme, dala ilişkin becerileri kazanmış öğrenciler ile eksik konuları okul ortamında tamamlanması mümkün öğrenciler için yapılmalıdır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 22.11.2018 - Güncelleme: 09.08.2022 15:54 - Görüntülenme: 753
  Beğen | 0  kişi beğendi