TEKSTİL TEKNOLOJİSİ ALANININ TANIMI VE AMACI
Tekstil Teknolojisi Alanı; Dokuma Desinatörlüğü, Tekstil Baskı ve Desenciliği ve Endüstriyel Düz Örme dallarına ait yeterlilikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin yapıldığı alandır.
Tekstil Teknolojisi Alanında;
1. Dokuma Desinatörlüğü
2. Tekstil Baskı ve Desenciliği
3. Endüstriyel Düz Örme dalları yer almaktadır.
ALANIN TANIMI
Tekstil Teknolojisi Alanı; dokuma desinatörlüğü, endüstriyel düz örme, tekstil baskı ve desenciliği dallarının yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.
Zihinsel yetersizliği / otizmi olan öğrencilerin eğitim performansları, ilgi, ihtiyaç, yetenek ve bireysel farklılıkları dikkate alınarak dokuma desinatörlüğü, endüstriyel düz örme, tekstil baskı ve desenciliği dallarının yeterliliklerine sahip meslek elemanı yetiştirilmesinin öngörüldüğü alan olarak tanımlanması uygun görülmüştür.
ALANIN AMACI
Bu alanda zihinsel yetersizliği / otizmi olan bireylere dokuma desinatörlüğü, tekstil baskı ve desenciliği ve endüstriyel düz örme dallarına ait yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
VİZYON
Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin mesleki değerlere sahip yaratıcı , girişimci, üretken ,ekonomiye değer katan alanın yeterliliklerine sahip iş gücü yetiştiren mesleki ve teknik eğitim sistemi
TEKSTİL TEKNOLOJİSİ ALANIN DALLARI
1- DOKUMA DESİNATÖRLÜĞÜ
Tanımı
Dokuma sektöründe, her türlü dokuma örgülerinin desenlerini çizme ve numune kumaş dokuma yeterliliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Zihinsel yetersizliği / otizmi olan öğrencilerin eğitim performansları, ilgi, ihtiyaç, yetenek ve bireysel farklılıkları dikkate alınarak dokuma desinatörlüğü dalının yeterliliklerine sahip meslek elamanı yetiştirilmesinin öngörüldüğü dal olarak tanımlanması uygun görülmüştür.
Amacı
Bu dalda zihinsel yetersizliği / otizmi olan bireylere; ana örgüler çizeri ve ana örgülü numune kumaş dokuyucu yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
2- TEKSTİL BASKI VE DESENCİLİĞİ
Tanımı
Tekstil mamullerini baskı yöntemleri ile renklendirme yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Zihinsel yetersizliği / otizmi olan öğrencilerin eğitim performansları, ilgi, ihtiyaç, yetenek ve bireysel farklılıkları dikkate alınarak tekstil baskı ve desenciliği dalının yeterliliklerine sahip meslek elamanı yetiştirilmesinin öngörüldüğü dal olarak tanımlanması uygun görülmüştür. Amacı Bu dalda zihinsel yetersizliği / otizmi olan bireylere; desen hazırlayıcı yardımcısı, kumaş baskıcı yardımcısı yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır
ÖĞRENCİLERİN YÖNELİMİ VE MESLEK SEÇİMİ
Bakanlıkça özel eğitime ihtiyaç duyan bireylere yönelik hazırlanan meslek programları esas alınır. 9. Sınıfta mesleki eğitim merkezinde yer alan bölümlerin öğrencilere tanıtılması amacıyla tüm bölüm derslerinin yer aldığı bir program hazırlanarak uygulanır. Dersler alan öğretmenleri tarafından okutulur.
9uncu sınıfta meslek alanlarına yönelik atölye ve laboratuarlarda okutulan uygulamalı meslek derslerindeki temel becerilerin öğretiminin yanı sıra meslek alanları ve dalları hakkında genel bilgilendirme yapılır. BEP geliştirme biriminin kararı doğrultusunda öğrenciler için 9 uncu sınıfın sonunda alan ve dal seçimi yapılır.